خرید بک لینک شرکت نرم افزار عارف رایانه

مطالب مرتبط با خانواده

نرم افزار مطب

نوشته تصادفي

تبلیغات متنی

برچسب های پرکاربرد

آموزش دانلود از گوگل مارکت آموزش دانلود از گوگل پلی اندروید 5.1 تزیین سیب زمینی و پیاز تزیین سیب زمینی و پیاز برای جهیزیه تزیین سیب زمینی و پیاز برای عروس تزیین سیب زمینی و پیاز جهیزیه تزیین سیب زمینی و پیاز عروس درمان استرس درمان استرس با داروهای گیاهی درمان استرس با روشهای طبیعی درمان استرس و اضطراب درمان استرس و افسردگی درمان اضطراب درمان اضطراب با داروهای گیاهی شبکه اجتماعی طرز تهیه سس شکلات طرز تهیه سس شکلات برای روی کیک طرز تهیه شکلات برای تزیین روی کیک طرز تهیه شکلات برای نوشتن روی کیک طرز تهیه شکلات روی کیک طرز تهیه شکلات روی کیک با پودر کاکائو عکس تزیین سیب زمینی و پیاز عکس تزیین سیب زمینی و پیاز عروس معیار ازدواج مرد معیار ازدواج مردان معیار ازدواج پسران معیار ازدواج پسران سن بالا معیارهای ازدواج مردان معیارهای ازدواج پسران

تغذیه سه ماه اول بارداری و نکات ضروری

خانه » خانواده » تغذیه سه ماه اول بارداری و نکات ضروری

تغذیه سه ماه اول بارداری در سلامت مادر و جنین بسیار تاثیر گذار است. به گزارش مجله خانواده یولایف ماه های اول ، ماه های رشد اولیه جنین و تشکیل لقاح است. تغذیه سه ماه اول بارداری باید به گونه ای باشد که در ماه های اول و دوم و همچنین ماه سوم بارداری، مادر کمتر دچار ترش کردن، یبوست، تهوع صبح گاهی و سوزش سردل شود.

تغذیه سه ماه اول بارداری در سلامت مادر و جنین بسیار تاثیر گذار است. به گزارش مجله خانواده یولایف ماه های اول ، ماه های رشد اولیه جنین و تشکیل لقاح است. تغذیه سه ماه اول بارداری باید به گونه ای باشد که در ماه های اول و دوم و همچنین ماه سوم بارداری، مادر کمتر دچار ترش کردن، یبوست، تهوع صبح گاهی و سوزش سردل شود.

همچنین به گزارش مجله خانواده یولایف مادر باید تمام مواد غذایی شامل گوشت، سبزی و میوه، غلات و نان، تخم مرغ، حبوبات، لبنیات و حتی چربی ها را میل کند.

بهترین تغذیه سه ماه اول بارداری

بهترین تغذیه سه ماه اول بارداری مادر شامل موارد زیر است :

+مصرف نصف لیوان حبوبات در هر روز

+مصرف سه تا چهار لیوان سبزیجات معطر خرد شده به صورت سالاد و یا پخته شده (سبزیجات علاوه بر تامین ویتامین و املاح برای مادر، از بروز یبوست هم جلوگیری می نماید.)

+مصرف چهار تا پنج عدد میوه

+مصرف ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم برنج، نان، شیرینی و ماکارونی در هر روز

+به گزارش یولایف هر روز یک عدد قرص اسید فولیک بخورید.

+مادر باید روزانه سه واحد لبنیات کم چرب که هر واحد می تواند یک لیوان ماست یا یک لیوان شیر و یا دو لیوان دوغ باشد و همچنین مغزهای کلسیم و دانه ها، بادام و کنجد را مصرف نماید.

+مصرف روزی یک عدد تخم مرغ

+مصرف ۱۵۰ گرم گوشت در هر روز

تغذیه مادر در دوران بارداری

تغذیه مادر در دوران بارداری

مزایای پستانک و معایب پستانک چیست

نباید های تغذیه سه ماه اول بارداری

توجه کنید که تغذیه سه ماه اول بارداری مادر شامل موارد زیر نیست. این مواد به او و جنین اسیب می رساند.

-به گزارش یولایف از مصرف پنیر های غیر پاستوریزه مانند پنیر ها محلی و فتا و … خودداری نمایید زیرا آن ها موجب عفونت باکتریایی می گردند.

-اگر عادت به خوردن پفک، چیپس، غذاهای آماده، کالباس، سوسیس، سس و غذاهای شور و چرب دارید، این عادت را ترک نمایید.

-قهوه ننوشید و مصرف شکلات را کاهش دهید. اگر علاقه به نوشیدن چای دارید باید چای کم رنگ را مصرف نمایید.

-به گزارش یولایف مصرف ماهی در دوران بارداری به مادر توصیه می شود.

ولی انتخاب نوع ماهی مرغوب مهم اتس. چون بعضی از ماهی ها حاوی جیوه ی فراوانی هستند و این علامل می تواند برای جنین خطرناک باشد. به همین دلیل هفته ای دو بار از ماهی استفاده نمایید و آن هم از نوع بی ضرر مانند قزل آلا و سالمون.

تذکر : ماهی هایی مانند شمشیر ماهی، ماهی خال مخالی و کوسه ماهی سرشار از جیوه هستند و برای مادر مضر می باشد.

-به هیچ عنوان سیگار نکشید و از مصرف داروهای بدون تجویز پزشک جدا خودداری نمایید.

-به گزارش یولایف جگر و مغز حیواناتی مانند گاو و گوسفند را مصرف نکنید.

-گوشت، مرغ، ماهی خام را به هیچ عنوان مصرف نکنید و از خوردن بادام زمینی بپرهیزید.

-تخم مرغ را باید به صورت کاملا پخته مصرف کنید و از مصرف مواد غذایی که حاوی تخم مرغ نپخته هستند مثل سس مایونز و همچنین بستنی های غیر پاستوریزه پرهیز کنید.


# # # # # # # # #

مطالب پیشنهادی

علت داد زدن بر سر عشقمان چیست؟

راهی برای بهتر شدن اوضاع مالی

ایستادگی و مقابله با اضطراب شدید در زندگی

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

پربازدید های خانواده

نظرات شما